Студијски програми
тудијски програм је скуп предметних модула, односно предмета, посебно одабраних и хронолошки распоређених по сложености и усмјерености за темељно упознавање неке уже студијске области и образовног усмјерења (тзв. наставни план), те детаљних описа тих предмета (тзв. наставних програма предмета или силабуса) као и правила и процедура по којима се предмети у наставним плановима изводе и похађају.
Студијски програм обично садржи општи опис уже студијске области, циљеве, опис усмјерења и називе академских и стручних звања која се стичу успјешним похађањем програма, врсту студија и исход процеса учења, услове за упис, листу и опис обавезних и изборних студијских подручја, односно предмета, начин извођења студија и потребно вријеме за извођење појединих облика студија, бодовну вриједност сваког предмета исказану у складу са ЕЦТС, бодовну вриједност завршног рада, предуслове за упис појединих предмета и групе предмета, начин избора предмета из других студијских програма, услове за прелазак са других, сродних студијских програма, критеријуме и услове преноса бодова, као и остала питања која су важна за извођење студијског програма.
тудијски програми на нашем колеџу вас припремају за привлачна и тражена занимања – комуникологе, дизајнере, професоре и преводиоце.
Студијски програми на Колеџу обликовани су у складу са савременим европским високошколским мјерилима и принципима и утемељени су на научном, педагошком и стручном знању и искуству, те на принципима високих академских мјерила, модуларности, мобилности, разноликости и отворености студија.
Настава на студијским програмима се изводи хронолошки према наставним плановима, а предмети према наставним програмима предмета.
Наставни планови засновани су на јединственом модуларном систему Колеџа.
Модуларни наставни планови на студију састоје се од одређеног броја и обима предметних модула који чине заједничке комуниколошке основе, као и од одређеног броја и обима предметних модула који чине смјер или стручно усмјерење.
Предметни модули представљају поједине наставне теме и разврстани су по тематско-дисциплинарној сродности. Предмети који припадају једном предметном модулу чине једну предметну парадигму, односно све потенцијалне реализације тог модула.
Предмети на студију представљају реализацију предметних модула. Предмети имају назив и ознаку. Назив предмета је сажета одредница наставне материје, а ознака предмета се састоји од шест слова и три броја. Предмети у модулима су једносеместрални, а сваки предмет студија носи исти број бодова (ЕЦТС) колико носи и предметни модул, ако то није другачије наведено у студијском програму.
Број бодова одговара збиру седмичног броја наставних часова и консултација из предмета, просјечног броја сати који су студенту неопходни да уради све писмене, практичне или истраживачке задатке на предмету, броја сати неопходних за провјеру знања и броја сати самосталног рада који су студенту потребни да савлада цјелокупну материју из предмета у току семестра.
Сваки предмет има и јединствени наставни програм по коме се изводи (тзв. силабус). На почетку семестра, студент од наставника добија наставне програме предмета које похађа.
Детаљно описе студијских програма, наставне планове и описе предмета који се изводе на Колеџу можете прочитати у Уводу у Комуниколошки колеџ у Бањалуци.
омуниколози су стручњаци и садашњости и будућности. Они обликују и тумаче симболичку стварност у свакодневном животу, али и у дигиталној стварности, у некој од ваших друштвених мрежа. Комуниколози плету и расплићу слику стварности у којој живимо. Ако желите да будете менаджери, портпароли, уредници, рекламни стручњаци, дипломате, савјетници, аналитичари или професори, неки од комуниколошких смјерова ће вам сигурно помоћи у томе.
Опис програма
На студију комуникологије изучава се природа људског комуницирања и различити облици друштвеног комуницирања. Студиј подразумијева проучавање, стицање и примјену комуниколошких знања и умијећа уз кориштење различитих метода, техника, кодова и медија комуницирања. Студенти на студијском програму комуникологије припремају се за професионалног комуниколога, односно стручњака за послове као што су односи с јавношћу, новинарство, оглашавање, организацијско комуницирање и менаџмент, међународно комуницирање и дипломатија, образовање, медијска анализа и друштвена истраживања. Дипломци комуникологије се запошљавају у медијским кућама, јавним установама, државној управи, политичким странкама, предузећима, рекламним агенцијама, агенцијама за односе с јавношћу и дизајн, те у истраживачким центрима и образовним установама.
Смјерови
Комуникологија
Студиј комуникологије подразумијева систематско изучавање природе и различитих облика комуницирања у савременом друштву. Студенти који заврше смјер за комуникологију стичу најшире знање у овој области, а кроз систем модуларног наставног плана могу више пажње да посвете и темама које их посебно интересују. Похађањем предмета из наставне цјелине студент усваја потребна знања и умијећа да се успјешно бави пословима професионалног комуниколога, односно менаджера комуникација у кључним областима друштвеног комуницирања, од савременог новинарства, односа с јавношћу и рекламе, до организацијског комуницирања и менаџмента, међународног комуницирања и дипломатије, те медијске анализе и друштвених истраживања. Програм је погодан и за оне који желе да се посвете академском позиву и даљем изучавању и усавршавању у овој области.
Новинарство
Новинарство је кључни метод јавног комуницирања и извор је друштвеног комуницирања у савременом свијету. На смјеру за новинарство изучавају се темељни облици и принципи савременог новинарства, од истраживања друштвених појава и прикупљања података, до писања, обликовања, извјештавања и избора вијести за различите медије, старе и нове. Студиј укључује новинарство у штампи, електронско и дигитално новинарство, а изучавају се и истраживачко новинарство и уредништво у различитим медијима. Програм из студија савременог новинарства подразумијева изучавање тема из заједничких комуниколошких основа и стицање темељног комуниколошког знања и искуства. Студиј оспособљава студента за рад у различитим медијима, као и за даљи стручни рад у области јавног комуницирања.
Усмјерење мултимедијално новинарство
На усмјерењу мултимедијално новинарство посебно се изучавају специфичности извјештавања и обликовања садржаја за нове медије, попут „подкастинга“, „живог блоговања“, обликовања сликовних и видео садржаја, друштвених медија, новинарства података и истраживачког новинарства на мрежи. Студенти се детаљно упознају и вјежбају рад са различитим технологијама и интернетским платформама за мултимедијално новинарство. Програм из студија мултимедијалног новинарства подразумијева изучавање тема из заједничких комуниколошких основа и стицање темељног комуниколошког и новинарског знања и искуства. Студиј посебно оспособљава студента за рад у новим медијима.
Односи с јавношћу
Програм односа с јавношћу тематизује комуницирање предузећа и организација. На овом смјеру студенти се систематски баве кључним аспектима организацијског комуницирања – од обликовања организацијске културе, преко различитих начина комуницирања са циљним јавностима, до кампања и истраживања у односима с јавношћу. Како данас свака организација полаже пажњу на властите односе с јавношћу, студенти који заврше овај програм баве се организацијским комуницирањем и односима с јавношћу у предузећима, јавним установама, државној управи, политичким странкама, невладиним организацијама, медијима, те у агенцијама за односе с јавношћу и рекламу. Поред тога, будући да студиј укључује стицање темељних знања и из осталих области комуникологије, студенти се могу посветити и даљем стручном раду или се бавити другим видовима друштвеног комуницирања.
Реклама
Реклама је саставни дио маркетинга у тржишном друштву и основни је вид тржишног комуницирања. Студенти изучавају, анализирају и стичу потребна знања и умијећа из различитих видова и облика рекламе. Између осталог, изучавају се, анализирају и обликују рекламе за различите медије, изводе се тржишна и медијска истраживања и рекламне кампање, а анализирају се и друштвено-културолошки аспекти и ефекти рекламе. Студијски програм рекламе подразумијева и изучавање тема из заједничких основа и стицање темељног комуниколошког знања и искуства на студију. Студенти који заврше студиј рекламе могу се бавити овом дјелатношћу у организацијама и предузећима, медијским кућама, рекламним агенцијама и агенцијама за дизајн, продукцију и моду. Исто тако, студиј оспособљава студента и за даљи стручни рад у области друштвеног и тржишног комуницирања.
Број бодова/трајање студија и звања која се стичу на појединим смјеровима студијског програма
смјер: комуникологија (240 ЕЦТС, 4 године)
звање: дипломирани комуниколог – 240 ЕЦТС
смјер: односи с јавношћу (180 ЕЦТС, 3 године)
звање: дипломирани комуниколог за односе с јавношћу – 180 ЕЦТС
смјер: новинарство (180 ЕЦТС, 3 године)
звање: дипломирани комуниколог за новинарство – 180 ЕЦТС
смјер: реклама (180 ЕЦТС, 3 године)
звање: дипломирани комуниколог за рекламу – 180 ЕЦТС
Детаљан опис студијског програма, наставни план и описе предмета можете пронаћи у Уводу у Комуниколошки колеџ у Бањалуци.
Напомена
Звања која су се стицала на Колеџу прије доношења Закона о звањима 2014. године
Студенти уписани од академске 2000/2001. до академске 2006/2007:
Група за општу комуникологију
смјер: комуникологија
звање: професор комуникологије – дипломирани комуниколог
смјер: комуникологија – магистарски студиј
звање: магистар комуникологије
нглисти комуницирају интеркултурално. Ми смо у Европи, а Европска Унија је једно од највећих и најбогатијих тржишта. Поред бројних других језика, у Европској Унији се највише користи енглески језик, а више од половине становника га свакодневно користи. Енглески је и свјетски језик који се највише користи на интернету, у науци, трговини, спорту. Стога, ко год да се одлучи да буде стручњак за енглески, имаће пуне руке посла. Ако енглески изучавате на Комуниколошком колеџу, такав студиј вам може омогућити конкурентну предност.
Опис програма
Студијски програм енглеског језика обликован је тако да испуни савремене захтјеве интеркултуралног комуницирања и примијењене лингвистике. На студију енглеског језика се усвајају и изучавају три међусобно зависне области: језик, култура и комуницирање. Језик се изучава као комуницирање, превођење као интеркултурално комуницирање, а књижевност и медији као извори културних значења. Уз усвајање комуникативног и стручног знања из савременог енглеског језика, студент се истовремено уводи у академску расправу о природи језика и комуницирања. Студенти се кроз овај програм образују за позив преводиоца, односно наставника енглеског језика у основним, средњим и високим школама.
Смјерови
Енглески језик, четверогодишњи студиј
Четворогодишњи студиј енглеског језика обликован је тако да испуни савремене захтјеве интеркултуралног комуницирања и примијењене лингвистике. На студију се усвајају и изучавају три међусобно зависне области: језик, култура и комуницирање. Језик се изучава као комуницирање, превођење као интеркултурално комуницирање, а књижевност и медији као извори културних значења. Поред предмета заједничких комуниколошких основа, окосницу смјера чине предмети из структуре енглеског језика, превођења и интеркултуралног комуницирања, те лингвистике, књижевности и културолошких студија. Уз усвајање комуникативног и стручног знања из савременог енглеског језика, студент се истовремено уводи и у академску расправу о природи језика и комуницирања. Студенти се кроз овај програм образују за позив преводиоца, односно професора енглеског језика у основним, средњим и високим школама, а стичу и темељно образовање за даљи академски рад.
Енглески језик, трогодишњи студиј
Трогодишњи студиј енглеског језика обликован је тако да испуни савремене захтјеве интеркултуралног комуницирања и примијењене лингвистике. На студију се усвајају и изучавају три међусобно зависне области: језик, култура и комуницирање. Језик се изучава као комуницирање, а превођење као интеркултурално комуницирање. Поред предмета заједничких комуниколошких основа, окосницу смјера чине предмети из структуре енглеског језика, превођења и интеркултуралног комуницирања. Уз усвајање комуникативног и стручног знања из савременог енглеског језика, студент се истовремено уводи и у академску расправу о природи језика и комуницирања. Студенти се кроз овај програм образују за позив преводиоца, односно професора енглеског језика у основним или средњим школама.
Програми и смјерови
Број бодова/трајање студија и звања која се стичу на појединим смјеровима студијског програма
смјер: енглески језик (240 ЕЦТС)
звање: дипломирани професор енглеског језика и књижевности – 240 ЕЦТС
смјер: енглески језик (180 ЕЦТС)
звање: дипломирани професор енглеског језика и књижевности – 180 ЕЦТС
Детаљан опис студијског програма, наставни план и описе предмета можете пронаћи у Уводу у Комуниколошки колеџ у Бањалуци.
Напомена
Звања која су се стицала на Колеџу прије доношења Закона о звањима 2014. године
Студенти уписани од академске 2007/2008. до академске 2013/2014:
Студијски програм Енглески језик
смјер: енглески језик (четверогодишњи студиј)
звање: професор енглеског језика и књижевности – 240 ЕЦТС
смјер: енглески језик (трогодишњи студиј)
звање: професор енглеског језика и књижевности – 180 ЕЦТС
изајнери обликују изглед. Људи су визуелна бића и изглед их осваја. Студирати дизајн значи бавити се изгледом, у једној или више комуникативних димензија. Нови медији су највише визуелни. А ако још волите и да комуницирате сликовно, студиј дизајна ће вам се сигурно свидјети!
Опис програма
На студију дизајна изучавају се темељне одлике графичког, дигиталног и просторног обликовања и комуницирања. Дизајн претпоставља изучавање и усвајање знања и умијећа из визуелне синтаксе и визуелног комуницирања, у једној од комуникативних димензија, уз кориштење различитих умјетничких техника и материјала, од графичког и дигиталног до вишедимензионалног и унутрашњег дизајна. Студенти на студијском програму дизајна припремају се да раде високостручне послове у рекламним, дизајнерским, модним и пројектним кућама и агенцијама, издавачким кућама и штампаријама, продавницама и продајним ланцима, кућама за филмску и позоришну продукцију и сценску умјетност, те у часописима, медијима и производним предузећима.
Смјерови
Графички дизајн
На смјеру графичког дизајна изучавају се темељне одлике визуелног и дигиталног обликовања и комуницирања. Студенти изучавају елементе, технике и синтаксу дизајна, као и комуникативне димензије визуелних порука, врсте дизајна и различите медије примјене. Студенти истражују ликовну основу графичког и дигиталног дизајна, користећи класичне и нове технике и медије и интензивно раде различите задатке и пројекте из графичког и интерактивног дизајна, обликујући властити портфолио. На студију се похађају и предмети заједничких комуниколошких основа, а путем модуларног наставног плана студенти више пажње могу да посвете оним темама и областима дизајна које их посебно интересују. Због специфичног начина студирања, заједничких комуниколошких основа и модуларног наставног плана, студиј графичког дизајна је јединствен, али и упоредив са сличним студијима на другим мјестима. Дипломци графичког дизајна раде у медијима, штампаријама, агенцијама за дизајн и рекламу, као и у производним предузећима.
Мултимедијални дизајн
На смјеру мултимедијалног дизајна изучавају се темељне одлике дигиталног и вишедимензионалног обликовања и комуницирања. Овај смјер је замишљен за оне који желе боље да упознају, како визуелни и интерактивни дизајн и комуницирање, тако и вишедимензионални, унутрашњи и сценски дизајн и просторно комуницирање. Студиј подразумијева стицање знања и искуства из више области које су кључне за данашњег мултимедијалног дизајнера и комуникатора: дизајн, друге примијењене умјетности, комуникологија и примијењена информатика. Ово је мултидисциплинаран смјер који спаја комуниколошка знања и умијећа са умјетничким и информатичким. На студију се похађају и предмети заједничких комуниколошких основа, а путем модуларног наставног плана студенти више пажње могу да посвете оним темама које их посебно интересују. Због специфичног начина студирања, заједничких комуниколошких основа и модуларног наставног плана, студиј мултимедијалног дизајна је јединствен, али и упоредив са сличним студијима на другим мјестима. Дипломци мултимедијалног дизајна раде у медијима, рекламним агенцијама, дизајнерским и пројектним кућама, као и у кућама за филмску и позоришну продукцију и сценску умјетност. Стручњаци за мултимедијални дизајн све су траженији и ово је један од позива будућности.
Број бодова/трајање студија и звања која се стичу на појединим смјеровима студијског програма
смјер: графички дизајн (180 ЕЦТС)
звање: дипломирани дизајнер за графички дизајн – 180 ЕЦТС
смјер: мултимедијални дизајн (180 ЕЦТС)
звање: дипломирани дизајнер за мултимедијални дизајн – 180 ЕЦТС
Детаљан опис студијског програма, наставни план и описе предмета можете пронаћи у Уводу у Комуниколошки колеџ у Бањалуци.
Напомена
Звања која су се стицала на Колеџу прије доношења Закона о звањима 2014. године
Група за кибернетику (од 2000/2001. до 2006/2007)
смјер: мултимедијални дизајн
звање: дипломирани комуниколог за мултимедијални дизајн
Студијски програм дизајн (од 2007/2008. до 2013/2014)
смјер: графички дизајн
звање: дипломирани дизајнер за графички дизајн – 180 ЕЦТС
смјер: мултимедијални дизајн
звање: дипломирани дизајнер за мултимедијални дизајн – 180 ЕЦТС